Od kilku dni tramwaje i autobusy mogą w pełni przejechać przez skrzyżowanie ulic Dubois – Pomorska. MPK Wrocław prowadziło tam wymianę torowiska. Teraz czas na kolejną inwestycję na Nadodrzu.
W ramach prac, które prowadzone były od 5 lipca do 12 września, praktycznie trzy czwarte skrzyżowania ulic Pomorskiej i Dubois, zostało wyłączone z użytkowania. Przywrócenie funkcjonowania komunikacji miejskiej nie oznacza, że utrudnienia się dla mieszkańców się skończą.
Prezydent Sutryk: Wkrótce ruszamy z pracami na Dubois – Drobnera – Mamy już wybranego wykonawcę i wkrótce ruszamy z pracami. To będzie duża zmiana: wygodniej, bezpieczniej i bardziej zielono. Trzymajcie kciuki za sprawną realizację – napisał niedawno na Facebooku prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Co do wspomnianego wykonawcy, to Wrocławskie Inwestycje nie wybrały najtańszej oferty przedstawionej przez firmę Skanska (39,9 mln zł). Miejska spółka przyznała komplet punktów firmie Pro-Tra Building, która zaproponowała kwotę o 1,7 mln zł wyższą. Jeżeli nie będzie odwołań to WI mogłyby podpisać umowę z wykonawcą w październiku.
Inwestycja spowoduje, że tramwaje nie będą kursowały ulicami: Drobnera (od Bema do Dubois), Chrobrego (od pl. Powstańców Wielkopolskich do Paulińskiej), Łokietka (od pl. Świętego Macieja do Drobnera) oraz pl. Świętego Macieja i Mostami Uniwersyteckimi.
Szerokie przystanki, nowe torowisko, równa jezdnia na Drobnera Wspomniana dzisiaj inwestycja obejmie ul. Drobnera (odcinek od Cybulskiego do Łokietka) i ul. Dubois (odcinek od Drobnera do Pomorskiej) oraz fragmenty ulic przylegających: Cybulskiego, Śrutowej i Rydygiera.
Każdy peron będzie miał 65 metrów długości, co pozwoli zatrzymać się tam przynajmniej dwóm tramwajom czy autobusom. Znajdą się tam dwie czteromodułowe wiaty, dwa trejaże z ławkami, biletomat, wyświetlacz Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Dodatkowo zasadzone mają być na nich po cztery drzewa.
W ramach plac budowlanych ulica zyska nową podbudowę i nawierzchnię na wszystkich jezdniach, ledowe oświetlenie uliczne czy przebudowane chodniki i drogi rowerowe. Dopełnieniem tej przestrzeni będą nowe nasadzenia zieleni w postaci drzew, krzewów czy traw ozdobnych.
Inwestycje otrzymała dofinansowane jest ze środków unijnych, z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027). Wykonawca będzie miał 18 miesięcy od dnia podpisania umowy na przeprowadzenie prac budowlanych. Biorąc pod uwagę aktualny kalendarz prace mogłyby się zakończyć w pierwszym półroczu 2027 roku.